Åbent brev til Anders Samuelsen

Kære minister

Du har beklædt udenrigsministerposten siden denne regering blev dannet. Det er man hele tiden nødt til at minde sig selv om, for ellers får man det indtryk at du er minister for topskattelettelser. Især dit seneste: Undskyld, undskyld, undskyld… drejer sig jo om topskattelettelser, der ikke blev til noget. Det drejer sig ikke om at du har været total usynlig som udenrigsminister siden du indgik i regeringen.

Det burde det gøre!

Bare Tulle
Katten..

Man forstår at du har det politisk skidt med Thulesen Dahl. Han har benyttet sig af at du har svært ved at tælle til 90. Det har været en ren fornøjelse for ham først at lokke dig med forblommede løfter om topskattelettelser, så folde dem sammen igen som et stykke papir og kaste dem i papirkurven. Det har været som at lokke dig med en dejlig kage og så fjerne kagen igen lige når den var for næsen af dig. Og Kristian Thulesen Dahl har nydt det hver gang!

Hvad jeg ikke forstår er at du ikke har benyttet din fornemme position som landets udenrigsminister til at føre udenrigspolitik. Danmark sender soldater til de baltiske lande, en underlig spændt situation er ved at udvikle sig her. Måske kunne du bidrage til, at den spændte situation ikke udvikler sig yderligere?

På den anden fløj har vi en amerikansk præsident, hvis utilregnelighed kræver sammenhold og koordination mellem de øvrige NATO-lande. Trump er måske verdens farligste mand i dag, det må vi da forholde os til, og jeg bilder mig ind at det også ligger indenfor dit resort område. Hvad har du gjort her?

Anders Samuelsen
Musen…

I midten har vi EU, som vi er medlem af, og som må udfylde det tomrum USA er i færd med at efterlade sig. Her risikerer Danmark på grund af sine forbehold at havne ude i periferien, i samme situation i virkeligheden, som briterne, der er ved at sætte sig helt uden for indflydelse i Europa!

Hvad skal vi gøre ved det?

Og hvad oplevede man under Lars Løkkes nytårstale? EU blev ikke nævnt en eneste gang! Det var som om EU ikke eksisterede. Der står vel ikke skrevet nogen steder, at landets udenrigsminister ikke må bidrage til statsministerens nytårstale?

Og EU står også ved en korsvej – hvordan skal det udvikle sig i fremtiden, i flere hastigheder eller hvordan? Hvordan ser vi Danmark i EU i fremtiden?

Dansk Folkeparti bekæmper EU. Med alle midler tør man godt sige. Som udenrigsminister har du en enestående chance for at bekæmpe din politiske modstander Dansk Folkepartis bagstræberiske politik på en række områder.

Op på hesten igen, Anders Samuelsen! Af sted, gallop!